tiistai 13. elokuuta 2013

Myyräkuumettako?

Voiko lapsellani olla myyräkuume, ihmetteltiin porukalla. Oireet: nopea kuumeen nousu, pääkipu, lihaskivut selkeitä, mutta ei okseta eikä vatsaan koske. Poikani on lamaantunut, kuume vaihtelee 36,7 -38,9 puolentunnin välein. Välillä lämpö nousee niin lujasti, että hän tärisee. Tauti on rankka, mutta lienee jo voitonpuolella. Kurjaa vain, ettei voi hoitaa muutoinkuin kuumetta alentavilla lääkkeillä ja levolla ja runsaalla juomisella. Tämä päivä meni loikoillessa, olispa hän huomenna jo terveempi!

Sain lääkäriltäni maksusitoumuksen varpaiden ortoosiin ja tukipohjallisiin. Talvi- ja kävelykenkiä en kaupungin piikkiin saa ostaa. Nyt pitäisi osata hankkia sellaiset kengät joihin tukipohjalliset mahtuvat. Jalkaterapeuttini sanoi sen olevan vaikeaa minulle, koska ostan ns. pukukenkiä. Nii-in serkkuni, kenkäkauppiaan, vika (tai ansiota). Täytyy mennä jalkaterapeutin kanssa kenkäkauppaan ja laittaa vain silmät kiinni ja tunnustella varpaiden fiiliksiä - tilaa pitää olla.

Jalkaterapeutti puhui elefanttivarpaista, sellaiset olen nyt ainakin toiseen jalkaan saanut. Varpaat leviävät ja iho heikkenee, reunoille tulee kovettumia ja ne ovat arat. Paranevat kyllä, kun varpaita hoidetaan, rasvataan ja huolehditaan, ettei niihin tule ylenmääräistä painoa. Invakenkä taas piti ottaa käyttöön, onneksi en edes kerennyt palauttaa sitä.

Eilen lääkäri muistutti minua, että varmasti saan munuaisen, siis joskus. Kuinkahan kauan minä sitä odottelen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi aina, jos sait ajatuksia tekstistäni.
Niistä olen KIITOLLINEN!