torstai 20. syyskuuta 2012

Mielipiteeni hoidosta Kajaanissa

Vaalikeskustelu terveyspalveluista oli suoraa huutoa huonosti hoidetuista ihmisistä. Lääkäriaikoja ei saa, hoitoihin ei pääse, hoitoketju terveyskeskuksen ja erikoissairaanhoitouksikön kanssa ei toimi.

Voiko minulla vain olla niin hyvä tuuri, että saan erinomaista hoitoa? Vai onko niin, että vain Kajaanissa saa hyvää hoitoa? Vai onko niin, että olen niin sairas ja terve, että saan hoitoa?

Olen niin sairas, etten pärjää ilman kolme kertaa viikossa tehtävää hoitoa. Saan kaikki labrat otatettua dialyysissa, lääkäri tulee aina kun tarvitsen ja vaikken pyydäkään, fysioterapeutti, ravintoterapeutti ja sosiaalihoitaja kiitävät paikalle, kun vihjaan haluavani keskustella heidän kanssaan. Hoitajat sopivat ajan psykiatrian polille, varmistavat keuhko-osaston käyntini, peruvat kirurgianpolin, päivittävät ruokatilaustani ainakin viisikymmentä kertaa, keittävät kahvit ja tarjoilevat sen, hoitavat ja ovat kiinnostuneita ja joustavia  hoitoajoissa.

Niin terve olen, että kirjoitan lääkärilleni sähköpostiviestin ja pyydän jotain spesialpalvelua ja se onnistuu. Soitan diabeteshoitajalle ja pyydän häntä käymään dialyysiosastolla, haluan jutella hänen  kanssaan ja hän tulee. Fysioterapeutilta pyydän jumppaohjelman ja ravintoterapeutilta yksityiskohtaiset ohjeet ruokavaliosta. Sosiaalihoitajan kanssa keskustelen, mutta asiat löydän netistä.

Olen tyytyväinen Kajaanin sairaalan hoitohenkilökuntaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi aina, jos sait ajatuksia tekstistäni.
Niistä olen KIITOLLINEN!