maanantai 28. tammikuuta 2013

Kiisseliä

Kun saa yhden aikaan hoidon aloittaa. pääsee vasta illansuussa pois. Ehdin aamulla luonnostella paria taulua, juoda rauhassa aamuteet ja pestä pyykkiä.

Mittavista lumiesteistä huolimatta pääsin dialyysiin ajoissa. Hoito oli ihan hyvä, kolmessa ja puolessatunnissa kolmen tonnin poisto. Aloituksessa ja lopetuksessa veri roiskui lakanalle, vaatteet säilyivät tahrattomina. Olen kyllä vienyt hoitoon spesialvaatteet, leikkasin hihan yhdestä hupparista ja vein vanhat shortsit sairaalaan.

Vaikka olen kiitollinen siitä sairaalaruuasta, tänään en syönyt muuta kuin päärynän. Porkkanaraaste, kaalipuolukkaraaste ja kuivia, suolattomia kalan palasia eivät saaneet ruokahaluani loistamaan. Ihmettelen, onko kokki tyytyväinen? Pohtiiko hän, että tulipa tänään tehtyä maukasta ruokaa? Kenen sairaalassa pitää oikeesti syödä suolatonta ja mautonta ruokaa?  Me munuaissairaatkin voimme vähäsuolaista syödä.

Sitä kiisseliähän minä olen toivonut, sen teen taas huomiselle"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi aina, jos sait ajatuksia tekstistäni.
Niistä olen KIITOLLINEN!