perjantai 25. toukokuuta 2012

Uusi katetri

Eilen laitettiin uusi katetri vasemmalle puolelle ja oikesta otettiin pois.

Järkyttävä kirurgi, hän ei nähnyt minua, ihmistä, ainoastaan ihonpinnan, jonka alle laittaisi katetrin. Hän pisti puudutusainetta ja samassa työnsi puukon solisluun kohdalle.
Huusin, älä minuun sattuu, käy kipeästi, apua, itkin ja huusin.
Kirurgi vain sanoi, kohta tämä on tehty.
Et saa jatkaa, minuun sattuu, itken, itkin ihan hysteerisesti
Nyt se laitettu, kirugi sanoi
jäkyttävä teurastaja, kahdessa minuutissa teki työn, joka edellisellä kerralla kesi noin 30 minuuttia.

Heräämössä ihanat hoitajat kävivät lohduttamassa, itkuni oli loputon, Kirurgi tuli käymään, sanoin että hän on teurastaja, aivan järkyttävä ja, ettei hän olisi saanut jatkaa leikkausta, koska minä tunsin kaikki. Pyysi hän lopulta anteeksi, muttei se paljoa lohduta.

Itsetuntoani on loukattu, olin kuin mitätön lihakimpale, jota vain täytyy leikellä. Lisäksi, nyt koskee rajusti. Hoitajat puhuvat, että katetri on vääränlainen, ainakin leikkausarpi vuoti verta tuhottomasti.

Tekstiin lääkäri oli kirjoittanut, että leikkaus sujui normaalisti.

1 kommentti:

  1. olen ollut itse dialyysihoitja 4v Ranskassa. Hoito ei ole helppoa, mutta elintärkeä. Rohkeutta ja toivoa, että sinulle löydetään munuaisen. Sitä toivon kaikille, jotka elävät dialyysin kanssa.

    VastaaPoista

Kommentoi aina, jos sait ajatuksia tekstistäni.
Niistä olen KIITOLLINEN!