torstai 29. marraskuuta 2012

lepo on hyvästä

Kävin esimieheni juttusilla ja kerroin voivani oikein hyvin - pienet poistot ovat mun juttu!

Tämän viikon poistot ovat olleet loistavia. Olo on ollut tosi hyvä koko loppupäivän, olen jaksanut lenkkeillä ja maalata, siivotakin. Aikaa on mennyt, kun päivittäin hoidon olen saanut, mutta se on pieni hinta hyvästä olosta. 

Maanantaina on labrat ja katsotaan riittääkö nämä lyhyet hoidot mataloittamaan fosforiarvoja. Ruokavalio, ruisleivätön ja maidoton, on erityisen tärkeää. Enää en sorru ruisleipään tai tavalliseen jugurttiin enkä jäätelöön, mutta juustoa olisi niin kiva narskutella. Juustoksi käy raejuusto. Sulatettuna vehnäpaahtoleivän päälle se on oikein hyvä, näin uskon! Ja sillä on elettävä. 

PCM-mittaus analysoi lihasmassan rasvan, nesteen ja proteinin. Mittaus tehtiin tällä viikolla. Motivoivaa oli huomata, että neste oli nollilla, rasva oli vähentynyt ja proteiini lihaksessa kasvanut. Aika ihmeellistä protskujen kasvu, koska dialyysi syö nimenomaan lihasta ja proteiniinina siitä. Olen kyllä skarpannutkin, tonnikalapurkki päivässä takaa jonkin verran protskujen tarpeesta. Olisikohan lenkkeily ja lepo sairaslomalla auttanut?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi aina, jos sait ajatuksia tekstistäni.
Niistä olen KIITOLLINEN!