keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Äänestyspaikalta

Kylmä yllätti, kun olin lippaskeräyksessä kaupungintalon aulassa. Äänioikeutensa käytti nyt viimeisenä ennakkoäänetyspäivänä niin moni, että ulko-ovet olivat ajoittain selällään. Ihmisten mukana sisään pöllähti pakastuvaa ilmaa. Olin pukeutunut väärin, ilman laamapaitaa ja villahousuja. Ohuen kesämekon päällä ollut keinokuitunen villatakki ei lohduttanut.

Kaksituntinen menisi  nopeasti, ei pikkuvilusta kannattanut hermostua. Kun aikani tuli täyteen, ketään ei tullut. Ehkä olin merkinnyt kalenteriin väärän ajan, ajattelin ja odottelin seuraavat kaksi tuntia haaveillen kahvista ja lämpimästä villapuserosta ja toppahousuista. Ei kuulunut pelastajaa. Lopulta melkein kuuden tunnin työpäivän jälkeen sain apua. Unohdus tai inhimillinen kömmähdys, puolusteli yhdistysaktivisti ja istahti paikalleni. 

Olin aivan puutunut, nälissäni ja viluissani. Nukkumaan mennessäni tunsin fyysistä kipua. Mietin, miten huonossa kunnossa olinkaan. en enää kuutta tuntia jaksa istua valittamatta.

1 kommentti:

  1. Kyllä varmaan jaksat istua jos siinä ei olisi niin kylmä. Olen istunut vuosikausia palelemassa noissa lipaskeräyspaikoissa. Kesällä homma on kivaa mutta kylmällä säällä aika puuduttavaa. Joskus vaaliväki on tarjonnut kahvia meillekin ja joskus olen ottanut omat eväät mukaan ja syönyt niitä vähän kuin salaa hiljaisempina aikoina. Ota eväät seuraavalla kerralla! ;)

    VastaaPoista

Kommentoi aina, jos sait ajatuksia tekstistäni.
Niistä olen KIITOLLINEN!