torstai 18. lokakuuta 2012

Sairaalan maksukatto ylittyi

Sairaalan maksukatto on tälle vuodelle täysi.

Olen maksanut 636 euroa Kainuun maakunta -kuntayhtymälle sairaalan poliklinikkamaksuja, osastollaoloaikoja ei siis lasketa summaan mukaan. Alkuvuodesta sairastin sisätautipolilla, neurologilla ja ortopedilla, maalis-huttikuussa siirryin sarjahoitomaksuihin. Yksi dialyysikäynti maksaa minulle 7,50. Tälle vuodelle olen suorittanut velvollisuuteni ja saan käydä alkuvuoden maksuilla loppuvuoden hoitokerrat.

Yritän tilata aikaa suuhygienistille ja hammaslääkärille vielä tälle vuodelle, tarjoushintaan!
- Onnistuin marraskuulle.

Sain 33,90 euron laskun  peruuttamattomasta silmäpolikäynnistä. Hetkinen, ihmettelin. Milloin olisi pitäsyt silmäpolilla käydä? Ja miten siitä on ilmoitettu? Olen viimeksi ollut silmäpolilla kaihileikkauksessa  marraskuussa 2011, varmaan silloin on puhuttu tarkistuskäynnistä. Käyntiaikaa ei ole mitenkään minulle voitu antaa, koska kalenterit eivät ole olleet käytettävissä seuraavalle vuodelle. Soittoa en ole saanut, mutta osastolla oli merkintä lähetetystä kirjeestä kesäkuun 28. päivä.

Mutta missä kirje on? Kotiini sitä ei kannettu, siitä olen varma. Onko posti jakanut sen väärin, osastosihteeri unohtanut postittaa tai olenko minä hukannut kirjeen?  Vaikka ihalen italialaista kulttuuria ja mentaliteettia, postin kulussa arvostan saksalaista täsmällisyyttä. Miten lienee kirjeen laita, ontuiko posti?  Puhun kaikki sairaala-asiat ääneen, mutta tästä asiasta en ollut puhunut, todistavat läheiseni. Joku jakelutien osa ei toiminut

Ja minun lenkkini kyllä toimi: maksoin laskun nopeammin kuin ajattelin. Nyt olen soitellut laskutukseen, silmäpolille, kaupungin laskutukseen ja vaikka minne. Toisaalta, miten voin todistaa, että kirje ei minulle tullut? Täytyy vain puhua uskottavasti. Huomenna käyn silmäpolilla pyytämässä kirjallisen kuittauksen, että en saanut tietoa ajasta. Jospa sitten saisin hyvityksenä laskun summan takaisin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi aina, jos sait ajatuksia tekstistäni.
Niistä olen KIITOLLINEN!