keskiviikko 11. huhtikuuta 2012


Tämän tuskaisen, huonosti kirjoitetun viestin jälkeen hoidot alkoivat.
Viestin lähetin munuaishoitajalle ja sisätautilääkärilleni

 21.3. 2012. klo 4.55. 

Hei, eilen oli niin paljon asioita, mutta nyt vielä näistäöistä, jotka
tuskastuittaa minua.
Olen nyt tällä viikolla valvonut kolme yötä. Jalat ovat levottomat ja
niitä kihelmöi ja kutittaa.
Voikohan johtua munuaisista? Onko jalkoihin olemassa mitään hoitoa,
vai täytyykö dialyysi aloittaa myös tämän takia? Otan Sifrolia 2- 4
kpl yöksi ja Rivatrilia yleensä 1,5 tabua yöksi ja löysin vielä vanhan
nukahtamislääkkeen Triptyl 25mg, jota olen ainakin kokonaisen ottanut.

Nukahdan helposti, mutta en  voi nukkua. Herään puoliyhdeltä
ensimmäisen kerran, sitten puoli kahdelta, kolmelta, puolineljältä,
viideltä nousen ylös. En voi rauhoittua, jalat ovat tosi levottomat ja
hankalat. Nyt jaksaminen on vaikeaa, parhaillaan jalat suihkii minne
vain ja olo on tosi väsynyt.

Toisaalta tänään olen hemodialyysin kannalla, se tapaktuisi
sairaalassa ja saisin 4 h lukea kirjaa tai olla tietsikalla, polkea
kuntopyörää, valmistella tunteja, kirjoittaa kirjeitä tms.

Jalat on tosi ikävät juuri nyt! Hirveä kuhina ja kontrolloimatonta
liikehdintää, ehkä kouristuksiakin. Ja polveenkin koskee. Viime yönä
mietittiin, pitäsikö tosiaan ambulanssilla sairaalaan kiitää?
Mitä nyt olisi viisasta tehdä?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi aina, jos sait ajatuksia tekstistäni.
Niistä olen KIITOLLINEN!